Zoe Karanikola

Member of Laboratory Teaching Staff (EDIP)

Office: XX.XX (Office hours: X – X, X.00–X.00)

Undergraduate courses

  • Πολιτισμική θεωρία και μουσειακές σπουδές (semester: 1)
  • Θεωρίες εκπαίδευσης και μάθησης (semester: 5)
  • Εισαγωγή στη μεθοδολογία επιστημονικής έρευνας (semester: 5)
  • Επισκέπτες και κοινό: Ποσοτικές και ποιοτικές μέθοδοι έρευνας (semester: 7)
  • Σχεδιασμός και αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων (semester: 7)

Graduate courses

To be announced soon.

Education

  • Bachelor: Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών, 1996.
  • MSc: Κοινωνική Θεωρία, Πολιτική και Πρακτικές στην Εκπαίδευση, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών, 2010.
  • PhD: Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών, 2015. (Διδακτορική διατριβή με τίτλο: «Διαχείριση της Πολιτισμικής Ετερότητας με βάση το Διεθνές και Ελληνικό Νομικό Πλαίσιο. Διαπολιτισμική Ευαισθησία & Ικανότητα Εκπαιδευτικών»)
  • Area of expertise: Επιμόρφωση και Εξειδίκευση Εκπαιδευτικών στις Μαθησιακές δυσκολίες, Πανεπιστήμιο Πατρών, 2005.
  • CV

Research interests

  • Εκπαίδευση ενηλίκων
  • Επιμόρφωση και Κατάρτιση
  • Πολιτικές διεθνών οργανισμών
  • Δεξιότητες και ικανότητες
  • Διαπολιτισμική και παγκόσμια ικανότητα

Selected publications

  • Karanikola, Z. (2022). Measuring Undergraduate and Postgraduate Students’ Global Competence. International Journal of Education, Learning and Development, 10(8), 27-39. Print ISSN: 2054-6297(Print) Online ISSN: 2054-6300 (Online). https://doi.org/10.37745/ijeld.2013
  • Karanikola, Z. (2022). Depicting teachers’ views on global competence education and training. European Scientific Journal, European Scientific Journal, 7(1), 498-514.Papadopoulou, K., Palaiologou, N., Karanikola, Z. (2022). Intercultural and Global Competence within multicultural educational settings. Education Sciences, MDPI, 12, 502. https:// doi.org/10.3390/educsci12080502.
  • Karanikola, z., Katsiouli, G., Palaiologou, N. (2022). Teachers’ global needs in multicultural settings. Education Sciences, 12, 280, 1-11, MDPI, doi.org/10.3390/edusci12040280.
  • Polydorou, V., Karanikola, Z., Panagiotopoulos, G. (2021). The skills of the students and the teachers in the 21st century according to the international discourse. International Journal of Learning and Development, 11(2), 17-31, Macrothink Institute ISSN 2164-4063.
  • karanikola, Z. Palaiologou N. (2021). Refugees and adult education: a thematic analysis on UNESCO’s latest recommendations. Andragogical Studies. Institute for Pedagogy and Andragogy, 1, 57-74, ISSN 0354-5415 doi: 10.5937/AndStud2101057K.
  • Panagiotopoulos, G., & Karanikola Z. (2020). Education 4.0 and teachers: Challenges, risks and benefits. European Scientific Journal, 2020, 16(34), 108-122. ISSN: 1857-7881 (Print), ISSN: 1857-7431. DOI: 10.19044/esj.2020.v16n34p108
  • Καρανικόλα, Ζ., Πίτσου, Χ. (2019). Ευρωπαϊκή Ένωση & Ατζέντα 2030: Η προώθηση του δικαιώματος στην εκπαίδευση και κατάρτιση Επαγγελματιών. Αcademia, Higher Education Policy Network, Πανεπιστήμιο Πατρών. Number 16-17, 2019, 168-174/ ISSN, 2241-1402 http://hepnet.upatras.gr DOI: https://doi.org/10.26220/aca.3176
  • Karanikola, Z., Kousavelos, N., Panagiotopoulos, G. (2018). The contribution of education staff training to crisis management among teachers. A case study of the prefecture of Ilia. British Journal of Education, 6 (10), 15-23, October, 2018. Print ISSN: 2054-6351, Online ISN: 2054-636X.
  • Karanikola, Z., Balias, St. (2015). Teachers’ Intercultural Sensitivity Towards Pupils Belonging to a Cultural Minority: A quantitative Research in the Prefecture of Aitoloakarnania, Greece (2015). International Journal of Elementary Education. 4(2): 35-40. ISSN: 2328-7640.
  • Παναγιωτόπουλος, Γ., Καρανικόλα, Ζ., Ζωγόπουλος, Κ., (2022). Οι δεξιότητες στο σύγχρονο συγκείμενο. Ένας ερευνητικός διάλογος. ISBN:978-960-612-453-2. Εκδόσεις Γρηγόρης.
  • Ανδρεαδάκης, N., Καρανικόλα, Z., Κόνσολας, M., Παναγιωτόπουλος, Γ. (Επιμ.) (2019). Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού. Επιμόρφωση και διεθνείς πολιτικές. Αθήνα: Γρηγόρης. ISBN 978-960-612-206-4
  • Cassiao, Α.C., Akriotou, D., Bou Mosleh, D., Briga, E., Van Helleputte, G., Kunnari, I., Korkealehto, K., Liles, M., Jones, S.L., Karanikola, Z. (2022). In Jones, S.L. & Cassiano, A.C. (Eds.), Global Competence in Teacher Education: Resources for Teaching and Learning. eBook, Online:https://www.globalcompetence4educators.org/research.html
  • Palaiologou, N. & Karanikola, Z. (2021). Diversity theory in a macroscopic perspective: when diversity transforms to super-diversity and hyper-diversity. In C. Halse, & K. Kennedy (Eds), The Future of Multiculturalism in Turbulent Times (pp. 76-93). New York: Routledge.
  • Karanikola, Z, Panagiotopoulos, G. (2020). Coherence of adult learning policies in different levels and types. In N. Apostolopoulos & M. Papazoglou (eds, pp 287-297). The Impact of EU Structural Funds on Greece (1981-2019): Successes, Failures, Lessons learned and Comparisons with other EU members”. Athens: Jean Monnet Centre of Excellence Governance, University of the Peloponnese. ISBN: 978-960-02-3694-1
Skip to content